• Cambios en el aspecto y funcionamiento del foro. Ver detalles

Nuevo Disco: "MICHAEL" a la venta el 14/12/2010 *Sólo NOTICIAS*

Celebrity Video | TMZ.com

MJ Music Video -- Little Michael Does His Thing

11/28/2010 12:55 AM PST by TMZ Staff
The music video for Michael Jackson's song with Akon features dozens of extras ... but only one of them is a pint-sized version of MJ.

TMZ obtained video and photos taken last week from the set of the video for "Hold My Hand." One Jackson fan was featured doing a few of MJ's famous dance moves. You can hear another fan say about the kid, "That there is the opportunity of a lifetime."

As we first reported, a group of MJ fans were recruited to walk into an open airport hangar -- meant to symbolize "walking into the light" (see the pics below).

A source on the set told us the director was telling people the video would air on ABC on December 6.

1122-michael-jackson-tunnel-light-ex-tmz-1.jpg

walkingtowardsthelight_full.jpg

waitingtoshoot_full.jpg

moonwalkertattoo_full.jpg

thrillertattoo_full.jpg

directorwithfan_full.jpg

havingfunonset_full.jpg

girlsposing_full.jpg

VIDEO: Behind the scenes @ Hold my hand set

Última edición:
Simon Cowel Loving Michael Jackson’s Hold My Hand

TMZ where able to catch Sony Music’s Simon Cowel – and this is what he had to say about Michael Jackson’s new single.
As a music expert what do you think of all the Michael Jackson music coming out? “I’ve heard this new track with Akon, and it sounds good”.
When asked about the controversial songs featured on Michael – Simon simply answers “I don’t know”.
CLICK TO WATCH VIDEO

Mediabase & Radio Formats (November 28-December 5, 2010)

TW TW+ Artist and Title Spins Spin+ Bullet Bullet+ Aud Aud+ iTunes
42 +3 MICHAEL JACKSON Hold My Hand 740 +71 404 -15 3.008 +0.241 40

MICHAEL JACKSON - Hold My Hand (Duet With Akon): 11.889 (+ 0.738)

iTunes lanza nuevo adelanto del disco póstumo de Michael Jackson

El programa de descargas de Apple liberó hoy la canción "Much Too Soon", que formará parte del álbum Michael.

A dos semanas del lanzamiento del disco póstumo de Michael Jackson, Michael, el programa de descargas iTunes puso a disposición del público un nuevo adelanto de lo que será el álbum, a través de la liberación del tema "Much Too Soon".

Este es el tercer sencillo póstumo del Rey del pop. El primero de ellos fue "Breaking News ", el que generó controversia entre sus fanáticos y entre el propio clan Jackson, puesto a que algunos aseguraban que era un fraude manufacturado por Sony.

Luego fue el turno de "Hold My Hand ", tema que Jackson grabó en el año 2007 junto al rapero y productor senegalés Akon.

De acuerdo al sitio de iTunes, "Much Too Soon" fue compuesta por el cantante en los años ochenta, en la época en que Thriller triunfaba en los ránkings musicales del mundo y agrega que "A Michael siempre le gustó (la canción), pero nunca encontró el lugar adecuado para ella".

Tanto "Hold My Hand" como "Much Too Soon" serán parte del disco que saldrá a la venta el próximo 14 de diciembre.

[Emol.com]

Mediabase & Radio Formats (November 28-December 5, 2010)

TW TW+ Artist and Title Spins Spin+ Bullet Bullet+ Aud Aud+ iTunes
42 +3 MICHAEL JACKSON Hold My Hand 740 +71 404 -15 3.008 +0.241 40

MICHAEL JACKSON - Hold My Hand (Duet With Akon): 11.889 (+ 0.738)

MICHAEL JACKSON - Hold My Hand (Duet With Akon): 13.874 (+ 1.525)

No sé si llega a ser noticia; editadlo en caso contrario, porque no puedo poner fuente.

Esta mañana, en el programa Anda Ya de Los 40 Princiaples (España) han puesto el tema Hold My Hand, presentado por Fran Blanco como el disco que Michael Jackson estaba preparando para salir y afirmando una y otra vez que era lo que estaba haciendo mientras preparaba los conciertos de Londres, y asegurando que son todos los temas y el disco tal y como Michael quería que saliera. Al terminar el tema lo ha vuelto a repetir reiteradas veces.

¿Será lo que han ordenado a Los 40 a decir?

MICHAEL JACKSON TOPS PREORDER CHARTS

Michael Jackson’s forthcoming ‘Michael’ album has topped the preorder charts across the board – Play, Amazon, HMV – holding off competition from Bruno Mars, George Michael, Alexandra Burke, Adele and more.

A new track from the album called ‘Much Too Soon’ has premiered on iTunes this week on their new Ping feature. The track was written at the time of Thriller and Michael always liked the song but never found the right home for it; now it becomes the bittersweet closing to the new collection ‘Michael’. The song was written by Michael and he also produced the track alongside John McClain.

Have a listen to the beautiful ‘Much Too Soon’ on iTunes Ping right now

The first track to be lifted from the album is ‘Hold My Hand’ a duet with Akon and will be available to download on 5th and on CD on 6th December.

It seems the track has a celebrity fan in Simon Cowell who when asked about the track by TMZ Simon Cowell gave his thumbs up - ‘I’ve heard the new track with Akon and it sounds good’.

FRENCH REVIEW: Michael Jackson’s MICHAEL

Je suis un fan de Michael Jackson, un des plus beaux jours de ma vie a été celui ci et un des pires celui-ci, j’ai grandi avec sa musique et je n’ai pas attendu sa mort pour réaliser à quel point c’est un génie et que la musique est orpheline sans lui.
Pour en revenir à ce projet “Michael” je suis à la base mitigé, d’un coté on a envie d’écouter des nouveaux sons de Mj et on sait qu’il composait de nombreux morceaux pour chacun de ses albums. L’idée d’avoir enfin ses inédits qui nous font tant rêver peut nous exciter, de l’autre il y’a cette frustration que Mj ne pourra pas les défendre et n’étant plus la , on ne peut savoir si il aurait voulu qu’on les découvre puis il y’a cette polémique sur l’authenticité de sa voix sur certains morceaux donc je suis allé à cette écoute organisé par sa maison de disques avec beaucoup d’a priori, mais aussi cette envie d’entendre la voix de mon artiste favori. Let’s go:

1. Hold My Hand (Duet with Akon)
Un morceau qui avait leaké sur la toile il y’a 2 ans, une drole d’histoire, il annoncait un eventuel nouvel album de Michael et le nom d’Akon avait bien sur filtré. Le morceau m’avait fait du bien à l’époque car j’étais content de retrouver Mj et d’etre rassuré sur l’état de sa voix, le morceau en lui meme est plutôt decevant meme si c’est un gros tube, vous pouvez l’entendre en ce moment sur Skyrock , un midtempo r’n'b’ à la sauce Akon , le morceau sur l’album est un peu retravaillé, la voix de Mike est plus clair et plus axé sur sa performance vocale.

2. Hollywood Tonight
Le morceau démarre par des chœurs d’église, suivi d’un beatbox, riffs de guitares et c’est parti le beat plutot uptempo démarre et le son est bon. Une voix est présente durant tout le morceau à plusieurs reprises. J’ai trouvé le morceau efficace et le refrain au top, un vrai coup de cœur. Tout de suite je n’arrive pas à vous dire à quoi cela me fait penser, ça aurait pu être sur “Invincible” peut-etre. J’ai hate que tout le monde puisse découvrir ce titre.

3. Keep Your Head Up
Un des 3 titres sur lesquels les fans (moi y compris) ont des doutes car il s’agit éventuellement d’un imitateur sur plusieurs parties du morceau et surtout, et cela est vérifiable, des extraits acapella d’anciens titres de mj sont utilisés . Dans ce titre, il s’agit de “Earth song”. Autant dire que tout cela devellope la parano, on ne sait plus qui chante à quel moment. Pourt ma part, je reconnais Mj sur la majorité du titre. Le morceau en lui même est très moyen, mielleux, très R.Kelly facon “You are not alone” en beaucoup moins bien, bref je passe…

4. (I Like) The Way You Love Me
C’est un titre que les fans connaissaient déja puisqu’il était sur le coffret “The ultimate collection”. Revenons au morceau que le grand public pourra découvrir, c’est un doux midtempo, ambiance sunny, sans prise de tête, très rnb. Et les envolées vocales de Mj sur la fin sont plutot cool. Par rapport à la version que certains connaissent déja, les arrangements ont un peu changés et un mini beatbox de Mj par téléphone se trouve au début du morceau.

5. Monster (Featuring 50 Cent)
Le 2ème titre sur lequel il y’a des doutes sur sa voix. Mais n’ayant pas filtré sur le net, je l’ai écouté avec beaucoup d’attentions et au bout de quelques secondes…meme constat que sur “Breaking news”, je ne reconnais pas la voix de Mj, il s’agit d’un uptempo bourré d’effets sonores, beaucoup trop bordéliques à mon gout et remplis de petit bruits “ah” “hee hee” chopés sur des acapellas de Mike, le refrain reste efficace et le couplet de 50 cent également, ca pourrait bien etre un tube.

6. Best Of Joy
Plutot décu de ce titre, curieux de savoir de quel session d’enregistrement il sort. C’est une ballade pop/midtempo dont je n’ai pas retenu le refrain. J’ai envie de la réecouter car dans la salle tout le monde fesait des commentaires sur “Monster” que certains avaient trouvés super et d’autre très moyen.

7. Breaking News
Le 3ème titre sur lequel il y’a des doutes, le morceau fait énormément débattre…. Je ne l’aime pas ce titre pour ma part.

8. (I Can’t Make It) Another Day (Featuring Lenny Kravitz)
La ça devient intéressant, c’est une superbe collaboration qui était à l’époque pressenti pour etre sur “Invincible”. Le duo Mj/Lenny qu’on a longtemps attendu est enfin arrivé et ca fait plaisir, la voix de Mj sur le 1er couplet m’a donné des frissons, il faut dire qu’après “Breaking news” ca fesait du bien particulièrement, le morceau a des arrangements plus rock que sur l’extrait qui avait filtré il y’a plusieurs mois. Lenny Kravitz assure juste le refrain avec ses “I can’t make it another day” mj est déchainé comme on l’aime sur “Give into me” , un titre qui fait plaisir.

9. Behind The Mask
Alors la, c’est la claque. Une récompense après cette écoute d’album plus que mitigé, “Behing the mask” est une tuerie. Je suis curieux de savoir à quel moment ce titre a été enregistré car c’est pour moi le résultat parfait du mix entre le Mj old school et New school, les inflences funky de “Off the wall” sont la et je pense que ce titre fera du bien a beaucoup de fans. Le beat est démentiel, la facon dont mj pose est différente et se marie tellement bien aux instruments utilisés, des bruits de concerts sont utilisés si je me souviens bien. Je n’ai pas pu m’empecher de me lever et de danser dans cette salle tellement le morceau était entrainant. Lorsqu’en 2006 on s’imaginait un retour de Mj, un son pareil aurait été dément et la meileure alternative. Bref je ne vais pas en faire des tonnes sinon vous allez etre décu mais ce titre est la (seule?) bombe de l’album. On ne peut pas passer à coté, tuerie!

10. Much Too Soon
Bon la on redescent tranquilement avec une ballade Mj qui ressemble à “Gone too soon” sorte de guitare voix très doux et court (pas plus de 3 minutes il me semble) la voix de Mike est très belle et la petite partie acapella est sublime, c’est pas non plus un grand morceau mais c’est agréable d’entendre cet inédit.
Je suis reparti de l’écoute plutôt déçu, je ne sais pas si Mj n’aurait pas voulu que cet album sorte dans cet état, il est très court, même pas 45 minutes, ne possède que 10 titres et c’est très incohérent, et que dire de ses 2,3 titres “fake” qui vont faire débat, étalés sur l’album. Point positif: Another day, Hollywood tonight et surtout “Behind the mask” que j’ai hate de réecouter, un vrai bijou, le grand public en revanche se fera un plaisir d’avoir sous le sapin 10 titres “inédits” du king. A vous de jouer….

UK REVIEW: Michael Jackson’s MICHAEL

The reviews have started to come in, the first comes from the British newspaper “The Mirror”:
THE wait is over – and the biggest and most unlikely album of the decade is here. I’ve had the first ever listen to Michael Jackson’s new collection of tracks, compiled 17 months after he died. And the album, called Michael, is not half Bad – even if some of the vocals sound slightly less than Jackson-esque.
Hold My Hand (feat Akon): The first single is poignant with an eerily prophetic opening – “This life don’t last forever.” Anthemic track with a clap beat at the end.
Hollywood Tonight: Top tune. A certified Jackson hit. Written during the recording of 2007′s Invincible album, but so hot could have come off Bad with its dancefloor feel.
Much Too Soon: A ballad where he croons: “Take away this never ending sorrow, take this lonely feeling from my soul.”
Behind The Mask: Here he beat boxes. Yep, beat boxes. Inspired by Can You Feel It and Eric Clapton’s Behind The Mask.
Best Of Joy: Soppy ballad time – JLS will be jealous. Cute voice. Tick. Melodies. Tick. Hit. Tick.
Breaking News: “Everyone watching the news: I’m Michael Jackson,” he sings, over and over. And he has a right old moan, adding: “All the news today, they say I’m crazy.”
I Can’t Make It Another Day: Teaming up with Lenny Kravitz, he warbles: “I can’t make it another day without your love.” Some classic guitar riffs from Kravitz.
Keep Your Head Up: Festive bells chime on this track about a woman’s struggle. A children’s chorus sings him out.
I Like The Way You Love Me: Originally from 2004′s Ultimate Collection, this showcases Michael’s voice at its purest.
Monster (feat 50 Cent): A winner. Fiddy’s rap brings the tune bang up to date and blends with Jackson’s soulful voice.
Source: TheMirror

Daily News

"Cascio la segunda familia de MJ en el show de Oprah el próximo lunes".

(Sólo pongo lo relacionado con el disco):

Eddie cascio tenía tres años cuando conocío a MJ, quien se convertiría en su mentor musical.

Juntos produjeron y escribieron canciones, tres de ellas serán publicadadas en "Michael" el 14 de diciembre.

Teddy riley se unirá a los Cascio en el set del programa, para hablar sobre la controversia que ha surgido alrededor de las nuevas canciones. 3 canciones del nuevo cd, incluída una aún no oída, serán escuchadas durante el programa.

Read more: Michael Jackson's 'second family,' the Cascios, talk to Oprah Winfrey on her show Monday

Letra de Monster:

[Instrumental Intro (0:00 - 0:31)]

[Verse 1 (0:32 - 0:50)]
You can look at them, coming out the walls
You can look at them, climbing out the bushes
You can find 'em, when the letter's 'bout to fall
He be waitin', with his camera on focus

Everywhere you seem to turn, there's a monster
When you look up in the air, there's a monster
Paparazzi got you scared, like a monster

[Hook (0:51 - 1:10)]
Too bad
(Ooh-ho) Hollywood
It's got you jumping like you should
It's got you bouncing off the wall
It's got you drunk enough to fall
Too bad
(Ooh-ho) Hollywood
Just look in the mirror
And tell me you like (don't you, don't you like it)

[Chorus (1:11 - 1:32)]
Monster
He's a monster
He's an animal

Monster (Yeaaah)
He's a monster
He's an animal

[Verse 2 (1:33 - 1:51)]
He's comin' at ya,
comin' at ya rather too fast
Mama say, mama got you in a zig-zag
And you're running, and you're running
Just to scape it
But they're gunning for the money,
so they fake it

Everywhere you seem to turn, there's a monster
When you look up in the air, there's a monster
When you see them in the street, there's a monster

[Hook (1:52 - 2:11)]
Too bad
(Ooh-ho) Hollywood
It's got you jumping like you should (like you should)
It's got you bouncing off the wall
Too bad
(Ooh-ho) Hollywood
Just look in the mirror
And tell me you like
What you see

[Chorus (2:12 - 2:31)]
Monster
(He's like an animal)
He's a monster
(Just like an animal)
He's an animal

(And he's gold, baby, yeah)
Monster
He's a monster
He's an animal
(Everybody wanna be a star)

Ooooh oooh

[Bridge (2:32 - 2:50)]
Why are they never satisfied with and all you give

You give 'em your all
They're watching you fall
And they eat your soul

[Instrumental Bridge (2:51 - 3:30)]

[Hook (3:30 - 3:50)]
Too bad
(Ooh-oh) Hollywood
It's got you jumping like you should (like you should, girl)
It's got you bouncing off the wall (ooh, off the wall)
Too bad
(Ooh-oh) Hollywood
Just making it clearer
And tell me you like (don't you, don't you like it?)

[Chorus Out (3:50 - 4:48)]
Monster (Say you wanna be a star)
He's a monster (Say what you would go for)
He's an animal
(Why they keep on stalkin' me)

Monster (What you do to me)
He's a monster (Why you do it, why you)
He's an animal (Yeeah)

(Why you stalkin' me)
Monster (Why you stalkin' me)
He's a monster (Why you stalkin' me)
He's an animal
(Why you do it, why you, why you stalking me)

Monster (Why you stalking me)
He's a monster (Why you stalkin' me)
He's an animal (Why you, why you)
(Oooh)

It's dragging you down like a monster

[Instrumental Outro (4:49 - 5:28)]

Transmitirán en España los temas del disco póstumo de Michael Jackson

El próximo miércoles, 8 de diciembre, el sitio web musical de Cuatro transmitirá las canciones del disco póstumo del rey del pop titulado "Michael", cuya salida a la venta está prevista para el próximo 14 de diciembre.
La cadena también estrenará en el programa Fama Revolution del viernes 10 cuatro de las canciones inéditas, que serán acompañadas por coreografías dedicadas al lanzamiento del disco.
"Michael" cuenta con diez temas inéditos grabados por el cantante en el periodo entre 2007 y 2009 para su gira "This is It", e incluye duetos de Michael Jackson con artistas como Akon, 50 cent, o Lenny Kravitz.
El álbum, con portada del pintor Kadir Nelson, se lanza después de nueve años del disco "25 aniversario de Thriller", que salió a la venta un año antes de la muerte del artista en Los Ángeles.

Fuente: Cultura & Ocio - Transmitirán en España los temas del disco póstumo de Michael Jackson - ADN.es

Atrás